gastric bypass

Ja då är det väl dags att berätta, nu är det ju gjort.
Jag genomförde en gastric bypass i onsdags, allt gick bra och jag kom hem i torsdags  kväll.
Fortfarande lite öm men det hör ju till.
Mitt val och mitt liv så inga korkade elaka kommentarer tack !
 
Efter narkosen släppte vaknade jag med en hemsk smärta, de pumpade i mig smärtstillande så jag kunde sova lite till sen efter 1,5 timme var det dags att upp och kissa och gå en liten promenad i korridoren..
Tillbaka och vila sen kom jag in på rummet..
Mådde faktiskt ganska bra men plötsligt kom illamåendet och alla hemska klökningar och torrkräkandet..
Kräktes upp lite vatten och värktabletter samt ulkade en massa gånger, tillslut fick jg medicin mot illamåendet och det försvann inom en minut!
kvällen var bra och natten hyfsad, fick en omgång värktablett på natten med.
Torsdagen började med dusch och tabletter, sen promenad i korridoren, frukost lite vila sen packa ihop sina saker och lite mellis, titta på en film om kostråd sen var lunchen nära, efter lunch kom läkaren och pratade och delade ut läkarintyg osv, alla åkte hem så småningom, jag stannade till 16 , var hemma i Rydsgård vid 18 tiden, käkade kvällsmat sen senare lite mellis och godnatt!
 
 
 
Det kommer uppdateras om operationen och min hälsa här men även som innan med barnen och livet i övrigt!
 
 
Nu kan jag gå ut med min vikt..
 
På infomötet vägde jag in på 129,1 kg, fick ordinaton att gå ner 7 kg, på inskrivningen och invägningen på sjukhuset i onsdags vägde jag 118 kg, klarade det med bravur vilket känns skönt samt att midjemåttet gått från 114 cm till 109 cm på de 5 veckorna...
 
 
 
återkommer inom det snaraste ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Sune

Du e skitduktig hjärtat!!!!!pusss från oss alla tre

Svar: tack du <3
Petra Palm

2013-09-29 @ 23:10:10
Postat av: Mia

Fy fan vad du är bra!!!!! Nu börjar det nya livet och en fantastisk resa <3 Kommer inte känna igen dig när vi ses :P

Svar: tack vännen <3
Petra Palm

2013-10-01 @ 21:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0