Babyrytmik, fika & IKEA !

Imorse vaknade vi MEGA tidigt !
Jesper är ju så himla morgonpigg nu =(
Typ kl 6 va de dags att påbörja dagen !
Upp och underhålla J lite, lite i 7 fick han sin frukost viken bestod utav gröt !
Lekte en stund efter det och sen slocknade han så sött, jag passade på att springa i duschen och sen klä mig.
7.50 tittade jag på klockan och greps lite av panik, vi skulle ju med tåget 8.20 till Skurup !

Vi har haft bilen på lagning och där är verkligen NADA bensin på den och NADA pengar på kontot !
Bara J:s barnsidrag änsålänge, de lilla som e kvar efter mat och blöjinhandling till honom..


Bara till att försiktigt väcka J och klä honom, packa ner de sista i skötväskan och bära ner vagn med J i..
Traska till stationen för att där mötas av en biljett automat där de stod UR FUNKTION på skärmen, SKOJ SKOJ !

Vi hoppa på tåget, en vänlig kille/man som hjälpte mig på och av tåget, jättesnällt !
Av i Skurup där vi möttes av Anna & Malte, för nu skulle vi med dom på babyrytmik som vi snackat om i flera månader !
Nu äntligen idag blev det av =)
De va skoj, men väldigt mycket folk, Anna sa att de brukade inte vara så mkt folk där..

Efter babyrytmiken gick vi till Centrum och fikade, det blev en baguette m kaffe till..
 Åkte tåget hem 11.45 för att ge J lite middag, lasagne =)
Så kom min pappa hit och vi packa in oss i bilen och körde till IKEA !
Vi har snackat i flera veckor om att vi MÅSTE köpa en barnstol till J som han kan sitta i när vi ger honom mat men S har aldrig tid och jag vill inte köra själv så min pappa följde med idag =)
Vi hade ju ett presentkort där på 500 kr..
Han fick sin stol m dyna och bord, fick även en mjukisleksak, en leksaks boll som va mjuk, djjupa tallrikar, en "tunna" att förvara hans leksaker i och ändå blev det 18 kr över =)
Som tur va körde pappa med deras bil för vår är de ju när som helst soppa torsk på...

Hem igen för att ge J lite mera mat, sen somnade hans å sött så jag kunde grilla lite färsbiffar med keso i =)
De bev mums !
Efter maten vaknade J, vi lekte lite och han mös m S en bra stund sen va de dags för kvällsgröten.
Efter gröten packa vi ner J i vagnen och gav oss ut på promenad..
Nu sover J och S är iväg och fixar med saker inför morgondagens arbete..


Jag ska snart lägga mig jag med för vi ska upp imorn och iväg till församlingshemmet på träff med andra barn kl 9 sen bär det av ut till Hammenhög..
Måste se om ja kan tanka lite så jag kommer dit och hem, måste ombesiktiga bilen imorgon oxå, den är ju lagad nu så hoppas den går igenom !
Snart körförbud på den !

J ska sova hos gudfar imorgon, jag ska bara relaxa här hemma för att sen hämta honom på lördag...

Nej nu säger jag tack o hej för ikväll!

Ha de !



Älskar mina underbara pågar ! ♥

Kommentarer
Postat av: Mamma Lee

Vilken dag! Pengar usch det är inte alls roligt men snart kommer det mera.. Hihi..



Det dära med att fika ett gå en runda har jag helt glömmt att svara på. Men det är klart att vi kan göra det!

2009-04-23 @ 23:45:28
URL: http://leenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0