Allt hänger på mig (!)

Verkar som om allt hänger på mig, allt här hemma, allt med Jesper, ja ALLT !

Jag har sovit uselt under dessa nästan två veckor som Jesper har varit sjuk, ÄNDÅ är det JAG som ska se till att det är mat på bordet och JAG som ska städa och tvätta !

Jag är tyvärr ingen robot ! Jag klarar inte hur mycket som helst utan sömn !



S har haft ont i magen nu någon dag, så sa jag att det kunde ju kanske vara magsår..


Innan idag när jag sa att han kunde ju gå o hänga tvätten så skrek han att FÖR HELVETE SÅ HÅLL INTE PÅ ! De e fan inte konstigt att jag har magsår !

Efter det lilla utbrottet så prata ja inte så mkt mer med honom...

Har diskat, hör tpå Jespers gnällande, lagat mat, städat (lite), tvättat under tiden HAN legat på soffan o kollat på blocket på datorn eller snackat i telefon...
Han har lekt med Jesper lite idag, försökt få i honom lite mat o nattat honom nu till eftermiddags luren MEN vad gör han själv då ?
JO han ligger och sover !

Till råga  på allt så har han mage att säga åt mig igår när han körde för att handla att se nu till att börja på maten eller tvätta eller städa eller va fan som helst bara du gör nåt !


Så nu sitter jag här med tårarna i ögonvrån och undrar:
VAD GÖR JAG FÖR FEL ?!



Bantningen håller på att gå åt skogen !
Aldrig tid att träna, han har aldrig tid att se efter sitt eget barn så jag kan komma iväg på gruppträff eller träna.
Börjat tröstäta igen för jag tror väl att det hjälper, bara precis för stunden om ens de..
Slarvar med vad jag ska o inte ska äta !


VILL INTE ATT DET SKA GLIDA UR HÄNDERNA PÅ MIG !

Vill inte bli så stor som jag va innan!




Rent ut sagt en HELVETES dag !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jävla dålig stil av honom. Tur våra men är så jäkla rediga själva... Hoppas det blir bättre snart! och att DU får sova inatt!

2009-08-18 @ 20:58:31
Postat av: Maria

Bit i det sura äpplet o skit i han för stunden.Låtsas om att han inte är där,så stör du helt enkelt inte dej på att han inte gör ngt. Jag vet hur de är ibland!

2009-08-18 @ 21:12:50
URL: http://www.mobilblogg.nu/Theosmamma
Postat av: Anonym

Jag tycker det är sjukt at man ens kan kläcka ur sig sådana saker. Ursäkta mig, men hur är man funtad som pappa. Han har ju en familj att ta hand om och det är då inte någon semester att vara mammaledig. Många tror tyvärr att man inte har något att göra om dagarna utan bara ligger på latsidan när de små vilar middag och dylikt!

Jävligt dålig stil rent ut sagt.

2009-08-18 @ 21:13:18
Postat av: Petra

skoj med kommentarer men vilka är de som kommenterar... bara maria som skrivit sitt namn...

2009-08-18 @ 21:49:03
URL: http://pesp.blogg.se/
Postat av: jessica

Det ordnar sig. Ta vagnen o gå ut o gå i en timme så har du tränat. Och rensat tankarna

kram

jessica

2009-08-19 @ 08:30:24
Postat av: Ingela

He he... Såg det nu... Jag skrev det första... När jag skrev det skrev jag även mitt namn, men det ramla nog av på vägen ;)

2009-08-19 @ 13:48:25
Postat av: Jessica Persson

Petra, om du inte har tid att träna så mycket så har jag sett på tv att man kan träna medans man är ute och går med barnvagnen. Många tycker att det fungerar, det är kanske något att tänka på. :)

Och det där med S. Strunta i honom ett tag, gör något annat med Jesper en stund.. Eller bara var för dig själv, lämna Jesper hemma och gå ut med en tjejkompis och prata av dig lite. :)



Kramar Jessica P. ( Hobbes )

2009-08-19 @ 14:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0