Bloggpaus (?)

Jag har nog haft en bloggpaus !
Denna veckan som gått har inne varit för rolig..
Jesper började bli snuvig och nös som fasen rent förra torsdagen, på fredagen hade han riktig snuva, det stod 11 under näsan på honom typ hela tiden..
Febern kom smygande men som tur var hade han inte så hög.. Bara 38 som mest.. Eftersom han är ganska lågtempad i vanliga fall så är det ju feber för honom..

Fredagen gick och lördagen med, han va ju bättre på lördagen, ingen feber och piggare..
Sov hos mormor & morfar till söndagen, hade ätit och druckit bra så det var ju skönt ( själv har vi haft svårt att få ihonom mat och dryck )
Måndagen fortfarande kassa, jag började fundera lite på hur han räknas i den här "Nya influensan" (svininfluensan) om han tillhör någon riskgrupp eller hur man tänker när det gäller prematurer.
Jag tog tag i saken och ringde 1177 (sjukvårdsrådgivningen).
Hennes råd efter ett långt samtal var att ringa VC och få en läkar tid så vi kunde kolla upp både Jesper och mig, jag hade ju värk i kroppen, haft feber och jätteförkyld !
Sagt och gjort ringde jag VC och fick nåt snoffsigt svar som att nej men det låter inte alls som den nya influensan men visst ni får en tid imorgon kl 9.15.
Tisdagen väckte jag Jesper, försökte ge honom mat för att traska över vägen till VC.
De lyssnade på honom och tittade i öron och hals.. Vi fick båda två lämna halsprov plus att de tog snabbsänkan på oss.
Det visade ingenting så det var bara att gå hem och se glada ut.
Jenny kom hit och hälsade på lite, det var skoj för vi har ju inte setts på AS länge !

Vi packade ihop lite saker och körde till Hammenhög (Sune skulle jobba länge och jag ville inte va ensam med Jesper, lite roligare m sällskap).
På kvällen började Jesper kännas varm, febrig.
Jadå, mycket riktigt, på natten hade han ca 39 graders feber och hela onsdagen var han helt OFF, han orkade inte göra ett enda dugg, bara låg och sov eller mös hos mig. Orkade inte ens sitta upp..

Torsdagen kom och febern var nere i 38 grader på morgonen, då tänkte jag att nu börjar det nog ge med sig men IKKE !
Natten kom och den höga febern med den, 39,5 graders feber hade stackaren, kunde inte sova ordentligt utan pep o gnällde mest hela natten..
Igår morse var febern nere på 38 grader igen men jag ringde ändå till barnmottagningen i Ystad för att fråga hur länge man ska vänta innan man söker för hög feber i några dagar..
Jag fick en tid på eftermiddagen 13.30.
Vi sov lite till, passade på medans Panodilen gjorde yttest lite verkan..
Åkte till Barnmott. men där tittade de på honom och lyssnade och kolla öron och hals men de bedömde att han va ju pigg och med och nyfiken..
Sålänge han kissade och åt lite så var det ingen fara, de avgjorde att de inte skulle ta prover på honom eftersom det var som när man har ett virus.. man brukar då ha hög feber på kväll/natt för att sen ha låg temp på morgonen sen håller de på så upp oich ned..

Min fråga var ju givetvis då: Hur länge kommer han ha feber ?!
De svarade att de bör gå bort snart, har det inte försvunnit om ett par 3 , 4 dagar skulle vi ringa igen..


MEEEN nu är det ju som så att i morse när Jesper vaknade vid 5.30 hade han 39 graders feber IGEN !

Så som sgat, vår vecka har inte varit alls rolig...

Hoppas att febern försvinner och att min/vår lille älskling blir frisk !





Ha de !

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackars er!! Usch jag lider verkligen med er. Hoppas iallafall ni kryar på er.



Och du.. vad sa de om prematurer o svininfl?? Ligger de i någon riskgrupp?? Klart man är orolig.



Kram

Jessica

2009-08-15 @ 17:23:41
Postat av: Petra

Jessica : De sa inte så mkt.. Han ahr ju varit frisk sen han föddes, ingen respirator och inga lungsjukdomar.. Så visst han kanske va lite på gränsen pga sin lilla vikt men annars var det nog ingen fara som jag förstod =) Kram

2009-08-15 @ 18:11:44
URL: http://pesp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0