Helgen..

Ja, helgen blev ju INTE som vi hade planerat !
Vi skulle åkt till Jessica & Mattias för att hälsa på dom och deras barn, Klara & Oskar !
Men eftersom vi inte är friska så stannade vi hemma, fredagen bestod utav mys m familjen och när Jesper hade somnat tittade jag & älsk på filmer han hade hyrt.

Gran Torino var den första vi såg, den var verkligen bra !
Taken hette andra filmen som var ännu mer sjukt bra !

Så min gubbe hade gjort bra filmval för en perfekt fredagskväll ♥

Lördagen gjorde vi inte så mkt, Jesper var fortfarande lite febrig men inte som de andra dagarna..
Han fick sin sista Panodil vid 19.30 på kvällen sen har han varit feberfri sen dess =)

MEN igår morse när han vaknade hade han fått massa små prickar i ansiktet o på halsen, trodde det var värmeutslag först men sen såg det konstigt ut..

Fick då veta att man kan ju få utslag av 3 dagars feber..
Så vi tänkte att det måste det ju vara då ju..

Var ganska fint väder så vi tog ut Jesper i vagnen på promenad bort till Gammel farmor & farfar.. det var ju loppis i byn, då samlas de alla där för kaffe,bulle o kaka =)

Va utomhus hela dagen, Jesper sov en bra stund i sin vagn.. Men de där prickarna var fortfarande kvar.. =(


På kvällen var vi bjudna på kalas hos Jespers gammelmormor, hon fyllde år..
Vi tackade nej på förmiddagen eftersom han inte va frisk emn sen på kvällen bestämde vi oss för att ändå åka dit, vi hade ju träffat på BVC sköterskan i byn o frågade henne om utslagen så hon sa att det var alldeles säkert 3 dagars febern.. Hon rådde oss att inte åka in med Jesper utan bara va som vanligt för de skulle försvinna..


Imorse vaknade vi, och Jesper var FORTFARANDE utslagen i ansikte MEN nu hade han fått på rygg, armar, ben, fötter och mage oxå !

Jag tänkte att jaja men det går över..

Efter någon timme när Jesper varit skitsur o gnällig en lååååång tid så bestämde jag mig för att gå på Familjehälsan och visa honom för distrikssköterskan..

De bokade tid åt doktorn DIREKT !
In till doktorn som inte visste vad han skulle säga för han sa att han visste inte vad det kunde vara, ev Scharlakansfeber om halsprovet visade positivt men det var ju såklart negativt..

Han lyssnade igenom Jesper men allt lät och såg bra ut..

Det var bara att gå hem igen och avvakta till imorn, är det inte bättre så får jag ringa Barn mottagningen igen i Ystad, fick remiss från doktorn här om i fall att vi skulle åka in med Jesper imorn. Han e så snäll den där doktorn =)

Men jag känner mig ju helt kass som människa, springa där på Familjehälsjan som en hypokondriker stup i kvarten och så är det inget fel på honom,  känner mig ju ASDUM !

men men.. Man blir ju fundersam när det bara dyker upp nya "fel" på honom.. Fattar noll!


Nej nogtjatat för min del för tillfället !

Ha de super, jag ska titta till min prickiga lilla "bebis" (?) nu !

Kommentarer
Postat av: Mamma Lee

Det är ju klart att man blir orolig. Melwin hade med prickar på rygg, armen och på handen. Men dom är borta nu...

2009-08-17 @ 13:46:01
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Detta med utslag är så jäkla svårt! Och det är ju klart att man blir orolig som förälder, hade varit konstigt annars tycker jag;) Hoppas nu de försvinner. När de sa att malte hade scharlakansfeber hade han också utslag lite varstans men redan dagen efter vi varit iväg så började de faktiskt försvinna. Hörs imorgon!

2009-08-17 @ 20:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0