Älskade barn !

Vårt älskade barn bara skrek och skrek igår, alldeles hysteriskt, vi har ALDRIG hört något liknande!
Inte ens när han hade ljumskbråck skrek han på detta viset.

Stackars lilla barn..


Här satt vi o fattade i princip ingenting..

Det började med att han blev lite gnällig..
Det där vanliga gnället han kan ha på kvällskvisten, men de gick liksom inte över utan förvandlades ganska snabbt till ett gallskrik, jättevrål, hysteriskt skrek han, precis som om han försökte kämpa för sitt liv, ja det lät verkligen hemskt !

Jag testade med ALLT och då menar jag verkligen ALLT !

Jag klädde av honom, för han blir ganska ofta varm, de hjälpte inte..
Jag masserade hans mage lite, tänkte han hade kanske svalt mkt luft, de hjälpte inte..
Jag gick runt med honom på armen, de hjälpte inte..
Jag tog tempen o samtidigt hjälpte honom bajsa lite, de hjälpte inte..
Till slut plockade jag fram badbaljan, den hjälper alltid, de funkade ganska bra, han va som han brukar när han badade..
När ja tog upp honom ur badet så gosade han in sig i handduken o när jag torkat honom la ja honom i en av hans mysiga filtar o han bädda in sig riktigt o somnade..
Äntligen, tänkte vi..
Men det varade kanske 20 min sen vaknade han o gallskrek igen..
Jag sa åt Sune att gå o sova hos sin farmor för om han skulle få nån sömn innan de va dags att jobba så kunde han inte va här hemma de förstod vi ju ganska snabbt båda två..
Han gick iväg till farmor o jag va med Jesper här hemma, ensam..
Han somnade på mitt bröst när jag satt som en säck potatis i soffan :S
Ingen skön ställning MEN han va TYST!
De va godis för öronen när han va tyst..
MEN !
Råkade jag röra på mig nån millimeter så vaknade han med ett vrål o fortsatte sen tills han kom till ro o somna igen..
Så höll det på hela kvällen från halv sju, sju tiden till halv tolv..
Vid elva va ja så himla ledsen för ja såg på Jesper hur j-vla ont han hade någonstans,
var visste vi inte men jag hade min misstanke på att det va hans öron,
för så som han skrek så ont gör det!
Jag är själv öronbarn så jag vet hur det känns att ha ont i öronen, öroninflammation, få sprucken trumhinna med mera..
Det gjorde så fruktansvärt ont i mig att se honom ligga där o bara skrika o skrika,
han tittade på mig precis som "hjälp mig då"

När jag ringde Sune och var ledsen sa han bara:
-Klä på Jesper o packa ner honom i bilstolen o fixa allt till skötväskan så får vi köra iväg med honom..
Det blev barnakuten i Lund, vi va väl framme 00.20 eller nåt..
Kom till ganska snabbt och Jesper skrek som bara den där inne med..
De tog infektinsprover på honom, tryckte o klämde o kände på hans lilla mage, tog o kopplade upp honom för att kolla hur han syresatte sig, tog blodtryck o kollade i öron o hals..
Fick kalla på en öronläkare för mer exakt koll på öronen..
Han tittade o pillade med en lååång tops typ o sa:
- Här är det inte bara vätska utan jätteinflammerat!

Det va jätteskönt att få veta vad som va så fel med honom, varför det gjorde så himla ont..
Han fick sin första dos penicillin + smärtstillande i Lund vid 01.30..
Sen bar de iväg hemåt, va hemma lite över 3..
Stackar Sune skulle upp halv 6..
Men upp kom han o iväg till jobb osso ! =) Duktigt !

Min käre mamma♥ kom hit med penicillinet som hon hämtat ut på recept till Jesper, tack, och va här en stund till i eftermiddags..

Nu har Jesper fått penicillin 3 ggr och några doser alvedon och vi märker stor skillnad så de verkar som om det hjälpt  redan =)
Han kan le o prata med oss o ligger o fäktar för sig själv, som vanligt !


Nu ska jag återgå till att mysa m Jesper o Sune, Jesper har vaknat nu efter sin lilla tupplur..


Kommentarer
Postat av: maria

tur att det löste sig.. det gör så ont på en mamma när man inte kan göra ngt...

2009-02-17 @ 21:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0