Evighetsförkylning..

tror de e detta som kallas evighetsförkylning, blir ju inte av med den.. Jobbigt, o hör dåligt gör ja osso.. dryygt!

Jesper är JÄTTE mammig!
Faktiskt lite jobbigt, jag kan ju inte göra nånting vettigt, han vill va uppe hos mig i stort sett hela tiden..
Vi hade en mysig förmiddag iaf, sov till halv 12 =)
Bara varit uppe o gett honom mat sen har vi båda slocknat igen =)
Väldigt behövligt för min förkylning, men lite ångest att halva dagen gick åt till att sova..

Tog nästan en hel timme för mig att kunna gå o duscha..
Han va hos mig o somna ja la ner honom, han vakna o skrek, tog upp honom o han blev lugn o somna, la ner honom o han skrek, samma visa om o om igen.. Till slut kunde ja slita mig o gå i duschen ÄNTLIGEN!

Nu ligger han här i soffan o ser bara så underbart söt ut =) Min lilla prins!

Känns som jag har tusen saker att fixa, stackars tvättmaskinen går varm, hela dagen igår o hela dagen idag, efter denna maskinen ska jag pausa lite, vill ju inte att stackars maskinen ska lägga av =) Massa massa tvätt, fattar inte var allt kommer ifrån, eller det säger sig kanske själv att det blir en hel massa tvätt när man skjuter det framför sig en hel vecka..
Men inte lätt att hitta ork till att tvätta o städa när man har över 38 graders feber o sjukt förkyld..
Ska ta ett till ryck ikväll tänkte jag, om de går för mammiga lilla Jesper.
Ska ju ha ljusparty imorn igen, nu med lite folk som inte kunde komma sist jag hade..
Onsdag är det örontest o öronläkare i Kristianstad som gäller.. 
Torsdag vet ja ej, fredag likaså, på kvällen tänkte ja dra ut till mina föräldrar o stanna över natten för S ska jobba på lördag.. Söndag är det ett halvår sen vi förlovade oss.. =) Tiden går snabbt!

Dopet närmar sig med stormsteg, fortfarande inte kommit överens med mig själv vad vi ska bjuda på för mat, vet ju inte ritkigt hur många som kommer än, sista dag att lämna besked på fredag..
Men jag gissar på ca 25 st vuxna o några barn.. Men det är små barn =)
Dopklänningen är ordnad, snart helt klar =) skulle bara sättas på blått band o så..
Alla kläder vi ska ha på oss är klart, till alla 3, nu är det egentligen bara till att vänta på att prästen ringer o vill ses o gå igenom allt..


Rensade min garderob igår, de blev en hel del ja ska slänga o en del som ska skänkas till nån som vill ha de..
Hade ja haft mer pengar skulle ja rensat bort mkt mkt mer o köpt nytt, en del som är lite slitet o gammalt men som ja får behålla..
Fattar inte en sak; har säkert 25 st strumpor som saknar pare :S fattar inte vart dom tar vägen, hittar dom inte heller.. så ja har ju lite strumpor kvar nu för alla försvinner.. Jävla märkligt!

Nu ska ja fundera ut vad vi ska äta till middag när gubben kommer hem, blir svårt, min tanke va att jag skulle typ hålla igen en hel del nu inför dopet iaf så man inte ser så svullen ut=) men tror inte min kropp klarar de nu när ja e såå förkyld, så de får ja ta när ja blivit frisk!

Hoppas på en gnällfri kväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0