Meningen med livet !

Jag har alltid föreställt mig att meningen med livet är att få barn, skaffa familj o hus..
Och nu när jag har facit i hand så är det verkligen så att meningen med livet för mig är barn,
Jesper är verkligen de bästa som hänt mig, hoppas på fler barn, syskon till honom..
Det får självklart vänta lite till men inte alltför många år =)

Men det är inte så att barn och familj är meningen med livet för alla människor, utan det finns de som tycker att meningen med livet är resor, de som älskar att resa.
Andra tycker att meningen med livet är en bra utbildning och ett bra och välbetalt arbete.

Det är det som är charmen, att alla har vi olika syn på detta med vad som är meningen med livet.

Men jag håller hårt fast vid att meningen med livet för mig är barn och familjen!



Det är klart att när jag låg där inne i Kristianstad och var nyförlöst med kejsarsnitt och ett prematur barn i kuvös så snurrade ju frågan i huvudet.

- Vad är meningen med livet?
- Var detta verkligen meningen med livet, att se en hjälplös liten kille i sin kuvös..
- Kunde det verkligen bli nåt bra av honom, han låg ju där alldeles liten o skrynklig..



Nu när allt gått så bra som det har gjort så tänker jag tillbaka och minns nästan inte den jobbiga tiden på NEO, nu är han en pigg o glad liten skit som för de mesta ler, skulle han mot förmodan va ledsen är det något som är väldigt fel !

Vi kan summera denna blogg såhär:

Att meningen med mitt liv är helt klart barn !  
Mitt eget kött och blod !
Älskar honom mer än det går att förklara !
Skulle kunna gå genom eld och vatten för honom !


Min lille förnuvarande sjuke prins♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig! Tycker också att meningen med livet är mitt barn och min familj:)

2009-02-18 @ 14:36:43
URL: http://maltesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0