Fredagen slutade...

faktiskt ganska bra.. =)

Långt om länge kom vi till stationen, såklart skulle lillfisen bajsa precis när vi skulle gå, o när ja bytt o precis knäppt bodyn så kräkte han ner sig, så de va bara att byta kläder o försöka att inte stirra upp sig, typiskt när vi för en gångs skull hade en tid att passa =)

Vi tog till slut tåget till Ystad där vi mötte Martina som tagit tåget från Tomelilla..
Så började vår lilla shoppingrunda =)

Jag hittade faktiskt kläder till dopet efter en hel del affärer,
till o med i matchande färg till gubben min o den passade honom =)
 
Vi kommer bli så fina så fina, enligt mig, man har ju en ganska degig mage fortfarande =( 
men de e smällen man får ta när man fått en sån super gosig o fin pojke som jag har..

Han är värd varje kilo!

Vi tog en fika på Snuggles, de va riktigt gott, bagel m tonfiskröra o en caffe latte till de =)

Så va de dags att ta tåget tillbaka hem, stackars Martina hade kollat fel på tidtabellen så hon fick vänta extra länge men de gick ju bra ändå!

De va lite bökigt att åka tåg ensam med vagnen men som tur va fanns de någon snäll själ som hjälpte mig..
Först va de nån tågvärd som hjälpte mig in på tåget, sen en "dam" i 45 års åldern som hjälpte mig av, o sen kunde ja själv köra på o av tåget på vägen tillbaka hem för de va öresundståget eller x2000 eller va f-n de kallas..

Men de finns fanemaj oförskämda ungdomar nuförtiden.. Ja klev på i mitten av tåget o meningen va att ja skulle ha handikapp platsen till barnvagnen (de sa tom tågvärden) men där satt en tjej i 15-17 års åldern o tro inte att hon flyttade sig, ohh nej!
Hon satt kvar så ja fick klämma in vagnen där på nån höger.. Blev sååå irriterad men kunde hålla tyst...


Ikväll har vi varit ute o ätit, ja o gubben.. O lilla Jeppe såklart, han fick va med på ett hörn i sin bilstol.. han va så snäll, sov igenom hela restayrangbesöket =)
Vi va på Bröderna M..
Ja käka oxfilé m stekt svamp o bacon m. potatis gratäng o gubben entrecote m strips.. De va ganska ok men dyyyyrt!

Efteråt körde vi en sväng till Hammenhög till mina föräldrar, snacka lite med dom...
Jesper han "prata" o log så till sin morbror Rasmus idag, räckte tunga tillbaka till honom när  han räckte tunga till Jesper =)

Sen busade han lite med mormor o morfar oxå men dom fick inte så mkt ljud ur honom som morbror.. Senare kom andra morbrorn hem, Pontus, då tog han såklart Jesper en stund o de "prata" lite dom med sen va de dags att åka hem..

Väl hemma så tänkte vi guud va skönt nu kan vi lägga oss, men ikke sa nikke..
Jesper vaknade o ville ha mat så nu ger Sune honom mat o ja skriver här..
Hoppas på att han somnar sen, annars blir de ja som får ta natten, så får ja sova imorn.
Ska bli såååå skönt! Varit en del jobbiga nätter nu ju..


Han har börjat bli mammig nu med, de kvittar vem som har honom o hur mkt han än trivs för hör han min röst så går huvudet fram o tillbaka tills de hittar mig, o sen ger han sig typ inte förrän ja tar honom o då trivs han som fisken i vattnet, oftast somnar han då, men lägger ja ner honom så vaknar han direkt..
De e gulligt samtidigt som de e jobbigt, för Sune kan nästan inte ha honom, eller jo de kan han men han trivs inte så bra för han vill till mig o de e synd om Sune..

nej minsann nu e klockan mkt o Jesper är snart färdigäten så nu kallar sängen..

Hoppas på en god natts sömn!

Kommentarer
Postat av: Petra

usch, stavat fel o orkar inte ändra de, det ska ju såklart stå restaurang inte restayrang :P Mest så ingen påpekar de för ja vet ja stava lite kråkigt =)

2009-01-24 @ 01:20:38
Postat av: Anna

Hoppas att natten blev bra! Så gott att äta på restaurang inte så ofta man gör det nu kan man ju säga;)

2009-01-24 @ 09:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0