Människan, en otrolig varelse..

Ja det kan man ju lugnt säga att hon är..

Lillfisen Jesper har varit lite "bråkig" inatt..
Efter maten inatt så skulle minsann inte han sova, inte i spjälsängen inte uppe hos mig inte bredvid mig i sängen, nej     I N G E N T I N G    hjälpte!
Han va lite gnällig, vet ej om det var nån sorts magknip eller så va han hård i magen.. Åt dåligt gjorde han oxå..
Dags för mat igen vid 04.30 och så tänkte jag att nu, nu kan vi sova, men nää då. Det ville han inte!
Han låg i sin säng o klaga o gnällde o somna en stund för att sen vakna o gnälla o klaga, så höll de på till ca 06.30..
Då somnade han lite längre stunder, men ändå det här evigt knorrande läte kom från hans säng..
Sen vid 08.30 va ja så himla trött o orka ingenting så som tur va hade min älskade sambo inget jobb att va på imorse så han tog vår guldklimp o gav honom mat sen va de bara fär mig att stiga upp 09.15! Då skulle han iväg!

Jesper har "lekt" lite i sitt babygym medans jag diskade och nu    Ä N T L I G E N   så sover han men han somnade i soffan så jag kan inte sova.. sååå typiskt!

Ska se om jag ändå kanske kan få nån minuters sömn.. Hela dagen blir ju pajad nu när natten varit som den varit..


Säger bara en sak : "Välkommen in i en nybliven mammas värld!"




Kirsi : Hoppas vi kan ses snart igen med våra undebara gossar!




Tror ni jag kan få lite sömn.. Hmm ja, de ger sig.. Ska ge det ett försök iaf..





L O V E  //  P E T R A       <3


Så, nu har jag fått sova en liten stund som hjälpte mig ganska mkt, känner mig pigg nu fast jag fortfarande glider runt i pyjamasen :) Det där om att människan är en otrolig varelse är just de att även om man är jätte trött o inte sovit på jätte länge så finns de nåt i kroppen som gör att man ändå går upp o sköter de man ska, jag är imponerad ! =)

Nu ligger lillfisen i sitt babygym o grejar.. sparkar med benen o fäktar med armarna.. gör lite ljud ifrån sig oxå de lilla livet <3


Nu när jag piggnat till får ja väl gå i duschen o sen påbörja middagen till ikväll.. ska kanske se om vi kan ut o gå en sväng ikväll, det hade varit skönt sen ska fisen bada om allt går som de ska =)

Ä l s k a r    m i n a    p å g a r!    <3

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det gäller verkligen att försöka sova när de små sover men det är minsann inte alltid så lätt!

2009-01-08 @ 21:09:38
URL: http://maltesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0