Min statistik..

..säger att jag nog har några läsare ändå fast jag trodde att de bara va max 5 st som läste..
MEN grejen är den att det är inte så många som kommenterar bloggen, det hade varit skoj med lite fler kommentarer =)
Så tänk på de alla läsare! ;-)

Inatt har JAG sovit som en kossa, Jesper har sovit ganska bra o sambon med, för han snarka som tusan så ja skicka ut honom på soffan MEN han snarka så mkt att han väckte mig genom väggar o allt :S

Så nu är ja supertrött, ja har typ  vaknat varannan timme hela natten, fattar inte varför..
Jesper har fått mat nu, o det verkar som om han dragit in ett riktigt sov nu här bredvid så ja ska försöka förflytta honom in i sovrummet så vi kan ta oss en tupplur till innan vi stiger upp o möter dagens alla överraskningar!

Igår pratade o log Jesper mycke o gjorde massa ljud ifrån sig, räckte i stort sett att jag tittade på honom o sa hallå! så log han o "skratta" lite lätt.. Riktigt mild o go min lille påg!

Han skulle va hos sin pappa lite men ACK så fel vi kunde ha, han ville inte ligga där..
Han va så tjurig o betedde sig som om han va mega hungrig o inte hade fått mat på flera dygn ( han hade precis käkat en mega laddning med mat ) , så jag tog honom o skulle försöka få honom lite lugnare,
ja då bara log han o va jätteglad direkt när han såg mig, snacka om mammig!
Det va värsta upproret, för han ville ju till sin kära mamma =)


Har en annan sak jag inte riktigt förstår..
Väljer ens vänner bort en bara för man fått barn?
Suddas man liksom ut från umgängeskretsen när man fått barn?
Tycker dom inte det är lönt att fråga om man vill göra saker?
eller med o "festa"?  ut o äta? kanske bara bowla? eller bara umgås en helt vanlig lördagkväll?
bara för de ändå tror att man kommer säga nej tyvärr vi kan inte för vi har ju lille Jesper..
Många verkar tro att livet typ stannar upp bara för man fått barn, men hör och häpna!
Man KAN göra allt annat man gjorde innan man fick barn, bara det att de kanske tar lite längre tid, behöver mer planering o att man kanske inte riktigt hade betett sig som man gjorde innan den underbara bebisen kom..

Men vi mammor kan faktiskt oxå va med på saker som inte handlar om blöjor o mat o sovrutiner..
Det är ju inte direkt så att vi bara vill sitta hemma o uggla bara för vi är mammalediga, NEJ vi vill oxå göra alla vardagliga saker som umgås, festa, bio, ut o äta med mera med mera....
Visst, festa kanske är lite tidigt inu, men frågan är fri, de är ju steget att lämna bort sin guldklimp för att unna sig själv nåt som är svårt att ta, men bara för man kanske följer med ut o festar så dricker man sig inte redlöst full för man har ju sin lilla familj att ta hand om sen på natten o dagen efter..
Det räcker nog bara att få komma ut o träffa lite folk o se sig omkring lite..
Kanske ta en drink i baren..

Ja de tål att tänkas på !

Kommentarer
Postat av: sofie

jag håller med dig till tusen.. riktigt tråkigt att man blir bortvald. har en kompis som ofta höra av sig men det är den enda..

2009-01-27 @ 08:05:14
Postat av: Malin

hej. Okej, fick ni stanna länge på sjukhuset?? Wilma mådde bra..Hon fick bara sola lite..

2009-01-27 @ 13:48:04
Postat av: Kirsi

Bra skrivet gumman!

Du är inte den enda som känner såhär ska jag lova.

Man känner sig bortvald, så har det iaf varit nu när jag är i småland, tråkigt nog!

Vi får hitta på ngt sen framåt tycker jag. =)

2009-01-27 @ 13:54:52
URL: http://fesi.blogg.se/
Postat av: fia

bra sagt Petra!!!! Du e jätte välkommen me när vi ska ut!!! Tror Sandra bjudit dig!!! kram på er

2009-01-30 @ 17:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0