Riktigt redig tös..

Jaaa, de kan ja kalla mig själv idag!
Va ju ute o gick med Bettan o Jesper igår en lång runda, sen idag fick jag ett ryck och gick själv..
Jesper stannade hemma hos sin pappa, dom låg o vilade båda två mina sjuklingar..

Så jag gick i ca 35 min idag osso, dutti flikka =)
Med MP3 i örat så går allt mkt snabbare o de känns inte lika tråkigt o jobbigt att gå..

Så fick ja ju min egna tid oxå..
Trots att de bara va ca en halvtimme så kändes de ändå som om det räckte mer än väl, känner mig som en ny människa, så nu ska ja bara in i duschen o sen klä mig så är jag fit for fight igen..



Efter duschen blev de mat till Jesper och sen körde vi o tittade utanför ett hus vi är intresserade av, såg okej ut men ligger ju på småvägar, de e ju sumt med tanke på vinter o sånt men vi får se hur de hela utvecklas..




När vi kom hem påbörjade jag middag, det blev lax, pressad pottis och morötter, mumsigt, sambon hade hollandaisesås oxå men inte jag, jag nöjde mig med lite saft från citron =)










Jag ligger nu i sovrummet med den bärbara datorn och skriver..
Känner att jag behövde tid för mig själv, jag är så fruktansvärt trött och less på allt, känns som jag inte fått den hjälp ja bett om, jag brukar ALDRIG be om hjälp så när jag väl gör de då är de allvar..
Ville få sova en timme eller två innan idag men NEJ de fick ja inte för han va sjuk, förkyld som fan o ont i halsen så istället va de han som låg, hela jävla dagen till typ kl 15..
Så nu känner jag mig så slut som människa o de e en ny vecka imorn med massa saker inplanerat o dessutom får ja inte chansen att vila lite förrän nästa helg, dvs om han inte e sjuk då med...
Påstod att ja va ju sjuk förra eller förrförra helgen, men grejen va den att ja hade maginfluensa o så fort ja hade kräkt o skitit färdigt vid 14 på eftermiddagen så fick ja själv ta hand om Jesper trots ja va helt slut i kroppen o hade ingen ork..
För han hade massa att fixa med..



Jag undrar var får ni andra ork ifrån när den tagit slut.. Känns som jag bara kan lägga mig ner o strunta i allt o alla..

Vet ju att de vänder men fattar inte var kraften kommer ifrån, ja e skit trött! Sen är de som om nån pumpat in ny energi i en utan att man ens vilat eller nåt sånt, men de går ju bara en tid sen bryte rman ihop totalt, då kanske nån förstår att de va allvar när ja bad om hjälp...


Nej nu ska ja sluta sura o rycka upp mig...

Ha en trevlig söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch trist när det känns så men som du skriver själv rätt som det är får man ny energi...utan att man har någon aning om var den kommit ifrån! Men du måste få vila du med!! Så stå på dig för det är du som är ensam hemma med lillen på veckodagarna ju så på helgen är det klart att du ska få vila

2009-01-18 @ 21:28:44
URL: http://maltesmamma.blogg.se/
Postat av: Kirsi

Men gumman då!

Du måste verkligen unna dig egentid. Bra att du gick ut en runda själv, man behöver verkligen få släppa alla tankar och bara hämta ny energi.

Samtidigt tycker jag utav egna erfarenheter att man som föräldrar ska dela på ansvaret! Du tar ju hand om J på veckorna och nätter, då ska du väl få chans att vila upp dig på helgen??!! Det är min egen åsikt som jag står för helt och hållet. Visst att det många ggr är jobbigt när man är sjuk, men man måste försöka dela lite ansvar sins emellan.

Vi får ta en dag framåt sen och ha egentid med varandra. Ut och äta, ta en fika och kanske gå på stan... Det behöver vi gumman.

Hoppas det löser sig, Styrkekramar från lilla mig

2009-01-19 @ 14:06:38
URL: http://fesi.blogg.se/
Postat av: Malin

Orhh ja, jag var extrem pjolig med Wilma när hon föddes nog oxå för att hon var tidig.. jag fick henne v. 34+5. Oftas håller hon mig vaken på natten men "salt peppar ta i trä" har det varit bra nu på natten i några dagar, hon är oxå förkyld så hon sover rättt mkt.. Vilket sjukhus fick du Jesper på?? Ha det gutt!!!!

2009-01-19 @ 16:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0