Tupperware party, övernattning & besök på NEO mott!

 Igårkväll va jag bjuden på Tupperware party, så vi packa ihop saker och körde ut till Hammenhög där partyt skulle va, gubben körde en bil o ja o Jesper en bil.
Vi (ja o Jesper) skulle stanna över natten för vi skulle ju på besök på NEO mott idag på förmiddagen så blev de närmare hemifrån Hammenhög..

Tupperware partyt va mycket trevligt!
Mycket folk, faktiskt roligare att gå på party när det är mycket folk!

Vid 21 va det färdig snackat o fikat så då körde jag hem till mina föräldrar där jag "avlöste" Sune så han kunde köra hem och lägga sig, för han skulle ju upp o jobba idag..

Jepser hade fått mat vid 19 o sen vid 21 precis innan jag kom hem..
Så jag tänkte guud va skönt nu kan vi ju gå o lägga oss! (hemma brukar han typ få mat 21 o sover till 03, eller vid 23 o sover till 05)

MEN tji fick jag!

Vi hade ju fått vaccinet med oss hem från BVC som vi skulle ha med till NEO och det låg i Sunes bil och självklart hade han glömt lägga av det , glömsk som han är ;) , så det var bara att ringa honom snabbt som tusan och höra hur långt han va, sen köra och möta upp honom för att få vaccinet! Adjöss med den sömnen!

När jag kom hem dit igen då ville min lilla herre inte sova, han skulle först bajsa, o prata en massa med morbror så då gjorde han de o ja byta blöja o skulle bädda ner oss, då börja han gnälla så som han kan göra här hemma oxå..
Ingen fara tänkte jag han somnar snart, brukar ta typ en kvart hemma när han e så gnällig, men IKKE han ville inte sova o inte komma till ro..
Så jag testade till slut med mer mat, och jo då han åt som om han inte sett mat på flera veckor..
NU DÅ , tänkte jag..
Neeee han ville verkligen inte komma till ro, så han höll på o gnälla o ha sig så vid 2 tiden fick han mat igen, jättehungrig :S , men han fortsatte gnället  till typ 3 inatt sen vakna han igen kl 6, så då va de bara att gå upp,
trött som ett as!
Som tur är var min pappa hemma idag så han kunde köra med oss till Kristianstad, det va jättejätte dimmigt/disigt o ja va helt obeskrivligt trött!

Väl uppe i Kristianstad kom vi in på sjukan, då va där MEGA lång kö till kassan, typ 20 st framför mig i kön..
Som tur va gick det ganska snabbt och vi kunde komma upp till NEO mott..
Där tyckte Mia att han va så fin o att tillväxten var det inte att klaga på ;)

Sen va de ju då dags för de här hemska vaccinationerna, en annan sjuksyster kom in i rummet o de laddade vars en spruta o räkna till 3, på 3 stack de honom o gav honom vaccin..
De stack i vars ett lår för att han bara skulle behöva utstå "ett" stick..
Han fullkomligt gallskrek!
Men det är förståeligt, de va ju en svinlång nål o hela den stack dom ju in i hans små fina lår..
Så nu är min lilla fis jättegnällig, han har nog ont, de spänner väl o har sig, man kunde ju få en liten skvätt feber av det oxå.. Men nu sover han så gott här i soffan bredvid mig..
Vi får se hur han är när han vaknar, annars får han ha en alvedon..


Vi väntar på att älskade gubben ska komma hem så vi kan köra en sväng in till Ystad o se om de har så jag kan göra en "provtårta" till dopet..
Måste ju först o främst se om ja kommer klara av att göra en fin tårta så vi inte står där dagen innan dopet o har totalt misslyckats med tårta!
Det vore ju mycket dumt!

En tripp in om till Elgiganten kanske de oxå blir, jag är väldans sugen på en ny mobil med bättre kamera i än den jag har, men vi får se, ekonomin ska tillåta det oxå!



Så en summering av gårdagen,natten och idag är att sova borta inte är lika lätt nu som när han va jätteliten, mycket mer medveten om vad som händer nu o kände inte igen sig, sprutor är ingen hit att få men behövligt och Tupperware party är trevligare ju mer folk det kommer


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Kirsi

Stackars liten, tur att de inte behöver vaccineras varje dag..

Saknar dig vännen. Detta var välbehövligt ska jag säga dig. Kramar i massor

2009-01-21 @ 19:25:54
URL: http://fesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0