Saknat. . .

Jag har saknat mitt jobb !
Det blev jag klok på efter i fredags, då jobbade jag "bredvid" för att lära mig vart de stallen jag skulle sköta denna veckan låg och lite vart alla knappar till foder , belysning osv satt..

Så var det jobb denna veckan som flyter nu..
Måndag - (idag) torsdag!
(men bara förmiddagar)

Det har gått superbra ! =)

MEN det som har varit lite jobbigt är att Jesper sovit oroligt på nätterna, antagligen för att det är såå himla klibbigt och kvavt och varmt..
Så man har varit uppe några ggr per natt och gett honom nappen osv..
Sen upp mellan 05.15-05.45.. Det har varit tufft men men ..

Tagit en morgondusch sen käkat frukost i LUGN & RO ;-) 
Sååå skönt att få lov att avnjuta en frukost där ingen stör =)

Väckningen av Jesper gick lite sämre, han ville inte vakna så tidigt som 6.20 - 6.30 men det fick han göra, fick ny torr blöja, välling och kläder på sig..
Sen har vi haft lite olika underbara vänner/släkt som ställt upp och passat honom så att jag kunde ställa upp och jobba..

Så himla snällt att de ville ställa upp !
Det är guld värt ! ♥

Så slutsatsen av detta är att jag har saknat mina smö höns och de ilskna tupparna =)
Men samtidigt har det varit jobbigt för jag har inte varit van vid att gå till ett arbete och va uppe x antal ggr på natten..
Men hade nog blivit en vanesak det oxå, förhoppningsvis så sover Jesper hela nätter i eget rum när det  är tid för mig att börja jobba igen =)

Ha de !

Kommentarer
Postat av: Mamma Lee

Vad jobbar du med?

2009-07-17 @ 16:23:22
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Petra

jag jobbar på blenta ab. det är som hönsskötare. föder upp höns och tuppar..

2009-07-17 @ 20:40:40
Postat av: Mamma Lee

Jag tror det är där min syrras pappas sambo med jobbar.. Pryet kallas hon för...

2009-07-22 @ 00:42:26
URL: http://leenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0