Otur !

Ja det kan man väl kalla det.
Mitt senaste inlägg om styrkan, var man hittar den.
Vet ej vad jag ska säga men den bara finns där när den verkligen behövs..
Det fick vi erfara nu.
I måndags gick jag till vårdcentralen för jag ansåg att Jesper blivit sämre, mycket riktigt, han fick inhalera där o sen skickades vi med remiss till barn mott i ystad. Väl där blev vi ombedda att vänta ca en timmes tid och det var helt ok för min del.
Sköterskan ville bara kolla hur han syresatte sig först innan de alla skulle gå på middag.
Hon kollade och han låg på 89.. Ska ligga på 100, iaf över 95.
Så de blev lite akut där, in med oss på ett rum fram med syrgas o diverse.
Jesper vakna o hostade, då sa hon det är säkerligen RS.
Dom tog o sög lite snor på honom och tog ett RS test, de va positivt så vi fick sitta där och inhalera adrenalin varannan timme i väntan på ambulanstransport till Lund.
När väl ambulansen kom va ja helt nollad, bara satt där o stirra rakt fram.
Tårarna va på väg men jag bet ihop för min egen o Jespers skull.
Sune körde hemifrån samtidigt som vi åkte ifrån Ystad med ambulans.
Vi kom upp till Lund, fick ett rum, delade det med en annan mamma o hennes son, han hade oxå RS.
Jesper fick inhalera adrenalin och koksalt om vartannat.
Adrenalinet hjälpte honom att vidga luftvägarna och koksaltet hjälpte till att lösa upp slemmet.
Han va kinkig med att äta, så tillslut satte de sond på honom så han fick mat via den var tredje timme i knappt ett dygn, sen va han piggare och tog flaksan igen, de han inte orka äta upp fick han sondat.
Men igår fick vi åka hem, skönt att va hemma igen men samtidigt va de en trygghet att vara på sjukhuset.
Han sover just nu och låter inte ansträngd på andningen, han är fortfarande snorig och hostar lite.
Men vi hjälper honom så gott vi kan med koksalt, nezeril och en o annan panodil (tyvärr slut för tillfället).
Han är go o glad o pratar o ler o skrattar så det känns skönt.
Han har fått utstå mkt vår lille påg..



Nu tycker jag att det räcker !




Nej nu ska jag återgå till dagliga livet..

på återseende

Kommentarer
Postat av: Kirsi

Jag hoppas verkligen er lille Jesper snart frisknar till. Så tråkigt att höra han är sjuk hela tiden.

Tänker på er, många många styrkekramar

2009-03-06 @ 17:51:16
URL: http://fesi.blogg.se/
Postat av: Malin

Urhh.. Måste VERKLIGEN vara jobbigt. Hoppas allt blir bra nu =)

2009-03-07 @ 13:33:05
URL: http://malilund.blogg.se/
Postat av: Mamma Lee

Usch, vilken jobbig sitts. Att se sitt barn vara sjukt. Hoppas att ni slipper alla sjukdomar på ett ta nu!

2009-03-14 @ 18:40:06
URL: http://leenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0