Sjukhusvistelse IGEN !

Tänk vad tiden bara springer iväg.
Helt otroligt när man tänker tillbaka!

Jag har haft lite bloggtorka en tid nu pga av alla sjukdomar och sjukhusvistelser.
I fredags hade Jesper diarré hela dagen, bytte säkert 12-14 bajsblöjor på honom och då blir man ju såklart orolig som mamma, får han i sig vad vätska han behöver, kommer han torka ut??

Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen, och de som väntat att jag borde åka in med honom och få kollat hur det är med honom eftersom han bajsade efter varje gång han ätit och däremellan oxå.
Sagt och gjort stack vi in till Ystad på akuten, först sa hon i luckan att doktorn kommer nog bara titta på honom så får ni åka hem igen, men visst ska ni få träffa doktor.
När vi träffa doktorn så ville hon lägga in honom för observation, hon ansåg att han va på väg att torka ut, läpparna hade blivit lite torra osv..
MEN det stora problemet va ju då att de hade inte plats till Jesper i Ystad utan vi fick köra till Lund mitt i natten för att läggas in där IGEN! Drygt va de eftersom älsklingen va jättetrött, jag hade migrän o stackars Jesper behövde ju dropp.
De satte nål på honom i Ystad så de va klart när vi kom till Lund.
I Lund stannade vi till lördagen, efter massa frågor om när vi fick åka hem så beslutade den sura sköterskan att vi fick åka hem på permission eftersom vi tjatade så hemsk om det.
Villkoren va att vi skulle åk ain med honom om han blev dålig och att vi skulle ringa på morgonen efter o berätta hur det var med honom.
SJÄLVKLART gör man allt för sitt barn, e dom dumma eller ?!

Hemma mådde jag bättre ( blivit en hel del sjukhusvistelse nu o jag klarar nog inte mer) Jesper började bli bättre. gick fler o fler timmar mellan bajs..

Och nu idag onsdag är han helt ok..
Han är så otroligt duktig vår lille påg!





Orken o styrkan finns där djupt inne nånstans, tro de eller ej !


Älskar mina pågar ! ♥




Finns säkert de som tycker att jag åker till akuten stup i kvarten med Jesper men det är för hans bästa, och änsålänge har det hela tiden varit något "allvarligt" med honom så det har inte bara varit i onödan jag åkt dit!

Dessutom skiter jag i vad andra tycker, att de kanske väljer att inte åka in med sitt barn pga att de tycker det är en bagatell  är deras beslut men jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag valde att inte åka o kolla när min mammainstinkt säger att nåt är fel och de visade sig vara riktigt illa !

Kommentarer
Postat av: maria och ebba

tycker så synd om er , men det ska nog bli bra igen.. tycker att du gör helt rätt i att åka in om du känner så.. klart man gör allt för sitt barn.. hellre en gång för mycke än en gång för lite..

2009-03-19 @ 08:55:07
Postat av: Gudmor

Petra, skit i vad andra swäger och tänker! Jeppe har fan fått kämpa sen den dag han föddes, så folk som lägger kommentarer om att du åker in med honom, har fan inte koll på läget! Usch, blir så förbannad.

2009-03-19 @ 10:45:32
URL: http://pesp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0