Torsdag !

Jaha då va de redan torsdag, vilket är ganska skönt.
Det betyder att jag är på dag 11 av 13 i min diet ! Wooohoo, snart e de slut!
Tycker att jag varit ganska duktig, förlorat iaf 5 kg.. Så bättre det än ingenting.

Det verkar som om det är en funderar period i mitt liv nu igen..
Tänker en massa varje varje dag. Både jobbigt och inte.


Jag vill alltid se det goda i människor, finnas där för dom, hjälpa så gott jag kan.
Nära och kära är det viktigaste i mitt liv, min familj, mina vänner och framförallt min son ! ♥

MEN en sak lär jag mig aldrig, det är att passa upp så att jag inte blir utnyttjad för jag är så snäll så att jag är dum.

Jag vet att jag inte har varit så bra på att ses osv men Jesper har faktiskt varit sjuk, och det är ingenting vi kan göra nåt åt.
Han är förtidigt född och känslig för infektioner.
Jag har inte kunnat gå på föräldragruppen pga det, vill inte riskera något.
Det är jättetråkigt för mig men jag överlever här i vår egen lilla bubbla.. Jaja nu kom ja av mig, gled in på nåt helt annat...

Åter till det snälla som gör mig så dum.
Jag vill hela tiden allas bästa, kan lägga ner så mycket energi och tid på att de i min omgivning ska må bra och ha det gott, ibland så mycket att jag glömmer bort mig själv.
Dessutom känns det helt meningslöst att lägga ner kropp och själ i nåt när man inte får något i gengäld.
Känns som jag ganska ofta ger mer än jag får tillbaka, det kör slut på en.
Jag behöver minst lika mycket stöd och hjälp osv..

Ingen lätt tid detta, men jag har klarat mig igenom det, han växer på bra, äter fint och skrattar och pratar o tar sig framåt på golvet, verkar vara ett ganska nöjt barn med en jävla otur att få massa sjukor..

Ajja strunt samma, nu ser jag framemot söndag ! Då får jag äta vad jag vill =) JIPPIIIIII ! ! !
Men ska ju ändå tänka på vad jag äter..


En annan sak som gör mig väldigt ledsen är när folk bryter sina löften och blir fulla på olämpliga tidpunkter.

Det sägs ju att av barn och fyllehundar får man höra sanningen...
Jag hoppas innerligt att det inte var sanningen !




nej nu får jag återgå till min vardag, dvs sitta o stirra i en väg eller trösta en missnöjd liten fisunge =)

Kommentarer
Postat av: Kirsi

Jag känner precis hur du tänker vännen.

Jag har ofta varit i samma situation att vara så snäll mot alla och vilja dom väl, men jag tänker inte på att jag själv ska må bra.

Vi får ta en dag för oss själva tycker jag =)

2009-03-27 @ 09:02:09
URL: http://fesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0