Läkarbesöket.

Igår 15.45 skulle vi till doktorn.
Som vanligt när man ska till denna vårdcentralen i byn får mna istta o vänta o vänta o vänta..
Tror klockan nästan var 16.15 innan vi fick träffa doktorn..
Det hade redan då tagits halsprov.. Detta visade NEG!
Doktorn tittade även han i halsen och konstaterade att det var halsfluss trots NEG test..
Han sa att det var i så tidigt skede att det inte gav utslag på testet men att det syntes på lång väg att det var halsfluss för Jesper var så röd och totalt genomsvullen i halsen , han hade även vita "pluppar" som man har när det är streptokock...

Han fick antibiotika utskrivet, denna gången med frukt smak så han ska slippa spy upp den..


Jag blev väldigt besviken och ledsen på den doktorn, ifrågasatte hur det blir med Jesper och dagis och innan jag hade hunnit avsluta och förklara avbröt han mig med ett
" Men tös lilla det är låångt kvar tills den 16 april, då är han frisk för där är 9 dagar att friskna till på ! Man kan inte gå hemma bara för att man äter penicillin det får ju fixas på nåt sätt för på dagis kan man gå."

Hade jag bara fått förklara att vi är hemma med honom pga att han gått ner i vikt och vikt av ifrån alla isna kurvor osv osv , nej då är det bättre att bete sig som en röv !

Så nu är det penicillin i 10 dagar som gälleroch dags för dagis fredagen den 16 april (?) !


Vi hörs !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0