Då var det dags igen...

Jesper hade feber igårkväll, varm som en kamin, hostade så han klöktes, snoret stod som nr 11 ur näsan på honom, med andra ord en TUFF natt !

Forfarande feber, hosta, snor och MATVÄGRAR!
Slutsaten utav detta är inget dagis imorn... Som tur är ska han va hemma m sin pappa imorn o sen ska hans mormor komma på tisdag så att jag ska slippa va hema mer från jobbet, tror ju inte att min chef är så glad på mig, men vad f-n skaman göra? Det är ju inte direkt så att jag ber om att Jesper ska bli sjuk...

Jobba bör man annars kan man ju inte överleva, hur ska man annars få pengar ???

Så jag är lite less på allt detta nu, vet att det bara gått 1 månad sen jag började jobba men det känns ändå jobbigt, han har sån otur..
Sen han föddes har de varit massa olika sjukdomar och besvär...

Föddes förtidigt,
hade ljumskbråck som opererades innan han ens va fullgången,
fick oturligt nog RS-viruset för ett år sen,
därefter magsjuka, inlagd i Lund båda ggr,  
haft 3 öroninflammationer en sprucken trumhinna,
har vätska bakom trumhinnorna så han har lite sämre hörsel,
väntar på att bli opererad med rör i öronen ( nå över 10 kg gränsen först )
halsfluss jul/nyår
och lunginflammation i slutet på Januari, inlagd i Ystad
magsjuka i början av veckan och nu feber och dunder förkyld med en jävla hosta !


När FAN ska vi få ha de som en normal familj?

Ovanpå allt detta har han varit svår med mat sen den dagen han föddes, eller i början gick han upp hyfsat i vikt men enda sen den dagen vi började med smakportioner har jag fått truga i honom mat, det tär på en som förälder, man undrar vad man gör för fel, om man inte duger osv osv osv....

Eftersom han blir sjuk och inte äter i vanliga fall så tappar han vikt under sjukdomstiden och hinner precis med nöd o näppe gå upp till vikten han had einnan sjukdomen för att sen drabbas av nästa sjukdom som i sin tur leder till samma vikt helvete...


Så jobbigt att höra alla klagomål om hans vikt, tror dom seriöst att han inte får mat hemma ?!

Vi erbjuder honom allt !
Allt från potatis,ris, pasta, köttbullar, korv, kött, kyckling, fisk, bröd, kakor, godis, CHOKLAD, glass, frukt, bär, mjölk, vatten, saft, läsk, välling, gröt, kräm , yoggi.. Tillsätter extra fett i maten...
Ja, you name it ,så har vi provat det..

Ingenting duger och det är frustrerande, ännu mer jobbigt när det ska påpekas...




Usch, detta blev ett klagoinlägg.. Men kände att jag bara var tvungen...

Mår inge vidare utav denna ständiga press......



                           
                            Min fina pojke, nästan nyfödd till 9 månader (?) ungefär..




Kommentarer
Postat av: Kirsi- mamma till Alex

Jag bler helt slagen utav det du skriver! Jag vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska kunna hjälpa. Men jag förstår din frustration över att lille Jesper ska behöva vara så mycket sjuk.

Jag tycker så fruktansvärt synd om er och framförallt Jesper, när sa han få slippa alla sjukdomar??

En enorm styrkekram till er alla <3 finns här för dig

2010-02-28 @ 16:10:39
URL: http://fesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0