En tur till sjukhuset i Kristianstad som slutade m fika i Hammenhög!

Jesper skulle till Öronkliniken & träffa dietisten så vi styrde kosan mot Kristianstad på tisdags morgonen, under tiden fick jag SMS från Kirsi som undrade om vi hunnit köra än för hon hade ändrat sig och ville åka med.
Vi körde inom i Tomelilla och hämtade upp Kirsi & Alex =)

Så glad jag blev att någon ville åka med, det är så himla tråkigt att köra så långt själv..

Väl uppe i Kristianstad träffade vi dietisten lite snabbt som sa att om Jepser inte började äta ordentligt innan fredag, eller om jag inte märkte någon bättring på maten så skulle jag ringa henne för att få en tid till att sätta sond på honom.
Om det flöt på bra så skulle hon ringa mig på måndag och se hur det hade gått med maten, vi skriver ner allt han äter och dricker !


Lite bökigt om man är iväg en hel dag men har ändå lyckats skriva ner allt, bara tidpunkterna som blivit "glömda" någon dag men huvudsaken att maten står med !

Vi fikade lite snabbt innan det var dags för besök hos öronläkaren Peter =)
In o prata lite, titta i öronen och kikade i halsen på polyperna.. Prata om operationen, blev bestämt att dte var dags nu, men eftersom Jesper nyss haft lunginflammation så får vi avvakta 4-6 veckor innan de söver honom, det hade något med det att göra att man ville inte söva så tätt inpå en lunginflammation..
Så han är uppsatt på operation så nu väntar vi bara på en tid.
Hörseltest gjordes också men Jesper var inte så intresserad utav det denna gången, hon fick tyvärr inte så bra resultat men han sket väl i vad hon ville att han skulle göra =)

Då var sjukhusbesöken avklarade och vi körde hemåt men när vi närmade oss Brösarp bestämde vi att vi skulle köra om Simrishamn för jag sett en klänning jag ville köpa..
Vi kom till Kivik o då vi körde förbi Märkesoutleten bestämde jag att vi skulle vända o kika in där =)
Sagt och gjort vände jag bilen och vi parkerade på Outleten =)

Hittade superfina skor till Jesper, Reebok, svarta med grönt som blinkar när han går ! Häftiga !
Han fick även en svart Pinewood softshell-jacka, så nu är han klädd för våren =)

Vi fortsatte resan mot Simrishamn, väl framme kom jag på att det var ju MIDDAGSSTÄNGT ! Så störigt!

Vi körde mot Hammenhög, handlade lite bullar o pålägg o stack in till min farmor o fick kaffe m bullarna, det var rtevligt !


Så efter en heldag med Kirsi & Alex körde vi hemåt efter vi lämnat av dom hemma i Tomelilla!


Tack för sällskapet och en mycket trevlig dag ♥

 



Skorna Jesper fick =)




Min underbare älskling !


Kommentarer
Postat av: Kirsi- mamma till Alex

TAck för denna underbara dag, sååå roligt vi hade även att jag och Alex väntade så länge ni var hos doktorn. Men vad gjorde det? Alex hade minst sagt JÄTTESKOJJ i väntrummet och sprang rundor hihi :)

2010-03-29 @ 11:22:39
URL: http://fesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0