Operation 18 / 5 - 10

Jesper genomgick operation förra veckan, det sattes in rör i båda öronen , målade bort lite på mandlarna och skrapades bort polyper..

Vi kom dit på måndagen för inskrivning och genomgån utav hur op skulle gå till, en sk förundersökning.
Jag hade bett om ett rum på avdelningen redan den dagen eftersom vi har 10 mil enkel resa till Kristianstad.
Blir snabbt många mil om man ska köra fram och tillbaka ofta..

Måndagen va inget speciellt som hände, Jesper va inne på lekterapin på kvällen o lekte av sig lite, tur att den finns annars hade de varit som ett fängelse för honom att bo på sjukhus..

Blev ett bad för J på kvällen sen sängen..
Han skulle vara först ut på op bordet tisdag morgon..
MEN med vår vanliga tur vaknade han lite i nio på kvällen och hade nära 39 graders feber :S
ÅÅHH NEJ tänkte jag, nu blir det INGEN operation.. Men det var bara att lägga honom igen efter lite febernedsättande och hålla tummarna att den va borta på morgonen..

Han vaknade och hade lite mer än 37,5 så de va ingen fara..

De gav honom nåt lugnande i rumpan m spruta plus en STOR alvedon!
Han blev alldeles lugn o seg o okontrollerbar i sin kropp..
Jag bar ner honom till operation, det var nu dags för sövningen..
De satte EMLA på morgonen som skulle bedöva tills det var dags att sätta "nål"..
Provade en gång bara sen sa de att nej vi gör de när hna är sövd så vi söver med masken..
Han HATAR när man tar inhalerings masken så jag visste exakt vad som väntade.. Vi va nog 4 stycken som höll honom ne det tog ju inte lång tid innan han sov, sen var det den dryga väntan..
Vänta, vänta o vänta...

8.20 lämnade ja honom 10.20 ringde dom ner mig till uppvak, ca 11.30 kom vi på rummet..
Snabba ryck vilket resulterade i en aningens förbannad Jesper, han fick snedtändning utav narkosen..

Det var verkligen inget skoj att se som mamma.. Det gjorde riktigt ont innuti mig..

Vad jag än gjorde så var de fel, han ville upp o när ja ksulle ta honom blev han tosig, precis som om han såg mig som ett monster.. Svårt att förklara..

Men allt gick bra, precis som planerat.. SKÖNT!

Hade kameran med mig =)









Kommentarer
Postat av: jessica

Söta söta Jesper, vad skönt att det gick bra. Jag har tänkt mycket på er.



vi hörs

Kram kram

Jessica

2010-05-27 @ 08:20:02
Postat av: Kirsi- mamma till Alex och gravid med nr2

Skönt att det äntligen gick vägen! Nu hoppas vi att lille Jesper kan klara sig utan en massa sjukdommar hit och dit. Men han ser betydligt mycket piggare ut och här hemma möttes vi ju utav en kille på strålande humör då sist ni var här.

Håller nu tummen för att allt ska gå bra, sen vill jag verkligen ge dig cred för hur stark och duktig du är som mamma <3



Många många styrkekramar från mig och Alex

2010-05-27 @ 11:17:23
URL: http://fesi.blogg.se/
Postat av: Lee - Melwins mamma!

Han är för go han! Uppe och springer efter så kort tid! Stark vilja! Hehe

2010-06-07 @ 19:36:30
URL: http://leenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0