Vi har beslutat att det är bäst för Jesper att få sond satt..

De orden var vad jag möttes utav i luren i onsdags eftermiddag..
Så tänkte jag att men ja det blir bra då får han den satt när han ska operera öronen på tisdag...
Men NEJDÅ, de sa att han skulle komma till Kristianstad samma dag o få den satt..

Lite panik spred sig över mig då jag visste att pappa S inte kom hem förrän tidigast 16.30 sen skulle de duschas o grejjas, klockan hade lätt blivit nästan 19 innan vi kommit upp dit..

Ledsen o panikslagen som ja var packade jag Jespers väska, bestämde mig för att köra själv..
Så jobbigt att ta allt sånt helt ensam men det blir ju tyvärr så eftersom S kan inte bara lämna llt o bara sticka hem :(

Vi kom dit vid 16.30..
Fick vänta ett tag innan vi fick hjälp, de satte sonden o vi fick ett rum..
Säger bara stackars lilla barn när de stter sonden, han skrek, vråla, kläktes o spydde slem..
Hemskt att se men vad ska man göra, det var bara att bita ihop o hålla med ett stenhårt grepp så han låg stilla..

Där värkte det i mitt mamma hjärta. Jag brukar inte "bry" mig så himla mycket när det gäller att hålla fast när det behövs inom vården men dett avr verkligen HEMSKT !

Efter att han lugnat sig testade vi sonden och han fick mat via den..
Vi stannade till torsdagen.. Körde hem direkt efter frukost o sondning.. Hem till kära Hammenhög, en stund hos mina föräldrar o sen hos min farmor..

Det ser mer hemkt ut än vad det är :







Kommentarer
Postat av: Kirsi- mamma till Alex och gravid med nr2

2010-05-16 @ 14:05:19
URL: http://d
Postat av: Lee

Så det fick bli det ändå. Men han äter väl vanlig mat med?

2010-05-16 @ 23:39:30
URL: http://leenilsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Naw.. stackare.. Låter inge vidare.. Får hoppas det blir bra snart.. Tycker ni har haft nog med motgångar nu. Tänker på er.. Kramar Maria och Ebba

2010-05-17 @ 18:29:34
Postat av: Petra - mamma till Jesper

Lee: Jaa tanken är att han ska äta vanligt oxå men han gör tyvärr inte de så mycket som han borde, nu hoppas jag att de vänder, ge de några dagar till sen ska det nog gå bra..



Maria: Tack tack, jag hoppas att allt elände snart tar slut..



Kirsi: De e alldeles tomt där du skrivit =)

2010-05-19 @ 21:35:59
URL: http://pesp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0