Kortfattad sammanfattning utav våra första månader som tvåbarnsföräldrar

Jag tänkte fatta mig kort om de senaste 3 månaderna i vårt liv..
Får se hur det går..

Vi har haft en del skrik sen Maija föddes, fick tips om att gå till kiropraktor med henne så sagt och gjort beställde vi tid, gick 3 ggr och sen slutade hon skrika detta hjärtskärande skrik..

Hon skriker fortfarande en hel del men i samband med lite magknip eller när hon ska sova, inte för jag vet varför man tvunget måste skrika från 5 min till 1 timme för att man är trött och vill sova..
Lär nog bli osagt varför det är så.

Jag känner mig ganska mätt på 2 barn, trodde jag skulle vilja ha iaf 3 stycken men nu känner jag att det räcker med dessa två underbara troll vi fått äran att bli föräldrar till ♥ !
Vill istället lägga all tid och energi på dessa, så de kan få det bra med mycke omtanke och kärlek..
Och få saker så de har det bra.
Men visst ska jag inte sticka under stolen med att det hade varit mysigt att vara gravid igen och få gå igenom alla dessa värkar och förlossning igen, men allt efter förlossningen skulle jag ju göra vad som helst för att slippa !
Den månaden efter var HEMSK !
Medan förlossning och värkar osv bara va en piss i Nilen för min del!
Sjukt att dte kan variera så från person till person..
Ingen är den andre lik =)
Charmen med det hela, så skoj att höra andras förlossningsberättelser =)

Vår sommar bestod utav ett besök på BonBon Land i Danmark, givetvis skulle det regna hela dagen när vi va där men vi hade skoj ändå, man får det inte roligare än man gör det..
Maija skötte sig superbt! Sov hela tiden =)
Kändes skön att kunna fokusera på enbart Jesper !

Annars har vi int egjort så mycket mer som är värt att nämnas..
Varit på badet 1 enda ynka gång med Jesper..
Han är/var rädd för vatten så vi skulle bara testa om det gick bra och jisses vad han badade, men enbart i babybassängen, var som ett vilddjur!
Stora och mellanbassängen var inget för honom, alldeles för mycket vatten för honom som han själv så fint förklarade !
Ystad djurpark fick oxå ett besök utav oss..

Skurups marknad fick Jesper åka karusell..
Och nu är det sista dagen på Jespers sommarlov imorgon !
Han ska tillbaka till dagis på onsdag första gången på 10 veckor !
Hoppas det går bra =)

Nej nu ska jag dra mig tillbaka, njuta lite va lugnet, Maija & Sune sover och Jesper skulle minsann sova hos mormor och morfar inatt så han vägrade åka med mig hem ifrån Hammenhög, tur att min mamma är ledig imorn så han kunde få som han ville den lille busen!



Maija nyfödd ( 1 dygn ) och Jesper stolt nybliven storebror 2 år och 7 månader



Våra underbara älskade små (?) troll ♥
Jesper snart 3 år och  Maija snart 4 månader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0