Depp - period !

Ja, nu har jag nog en liten deppig period.. :(
Allt känns såå jobbigt och tråkigt, Jesper är JÄTTE trotsig mot mig nu.

Ingenting jag gör duger till honom, aldrig nåt som passar herrn.. *suck*
Antagligen är det att han känner att det börjar närma sig för Babyliten ♥ att anlända och så känner han ju så väl av mig att jag inte orkar lika mycket som jag gjorde innan, psykiskt , nu kan han ju knäcka mig lätt som en plätt.

9 av 10 gånger vill jag bara sätta mig ner och börja tjuta som en liten unge när han bara gör tvärtemot mig hela tiden men biter ihop och försöker att INTE visa honom att jag är svagare nu än innan men smart som han är så märker han ju såklart det !

Sen börjar det här med att bara vara hemma , sjukskriven , att tära på psyket !
Sjukskrivningen går ut 28 februari 2011 och så går jag på graviditetspenning 1 mars till och med 13 april 2011.
Men att bara vara hemma, inte träffa folk, bara sitta och glo på dessa 4 väggar tar knäcken !
Det enda jag gör om dagarna är: 
                                                 • lämnar Jesper på dagis
                                                 • städar
                                                 • tvättar
                                                 • tar hand om disken
                                                 • kollar tv
                                                 • hämtar Jesper på dagis

Sen är det mellis som gäller, försöka behaga Jesper tills hans favorit kommer hem, dvs Sune =)

Men framförallt går jag här hemma och pular en massa, förbereder inför Babylitens ♥ ankomst.
Tvättar kläder, sängkläder, bäddar, bäddar om med mera...
Förberett en del till BB-väskan , jag vet det är tidigt men eftersom Jesper kom så tidigt så känns det som om vi gör allt "försent" nu..


I måndags torkade jag av vaggan som Sune haft som bebis, och guuuuud vad smutsig den var !
Det som fattas till vaggan nu är en sängbotten och madrass sen är den också komplett !
Igår fixade jag med täcken och kuddar till de olika sovplatserna, haha, två vagnar o en spjälsäng och en vagga, det blir en del det..

Vi hade inte vaggan när Jesper var bebis så det ska bli spännande att se om den är stabil nog till att användas, känns jätte rickig men kan kanske lösa det på nåt vis..
Den ska stå här nere i tvrummet, kan vara bra att ha en sovplats även här nere, man vet ju aldrig om detta blir ett skrikbarn..
Även bra på dagtid när h*n ska sova..
Slippa ha h*n där uppe ensam..

Det jobbiga med att vara sjukskriven/ gå på graviditetspenning är att man känner sig som den mest ensamma människan i världen..
Eller jag gör det iallafall..
Alla andra jobbar eller går i skolan medan man själv försöker fördriva tiden hemma..
Såklart är man väl inte ensam men det känns så..



Nej nu ska jag sluta gnälla. iaf för idag ! =)

Hoppas att denna jobbiga känsla snart går över.


Ha de !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0