Lördag

Jaha, idag har det då¨varit lördag, nu är det lördagskväll.
Morgonen började tidigt för oss, Jesper vart ledsen, S gick in o kollade men han sov, höll på så några gånger sen kom det en lukt..
Han hade bajsat i sömnen, jaha tänkte jag, välkommen magsjuka !

Va bara att samarbeta så det skulle gå så smidigt som möjligt, S sprang ner och hämtade blöjor m tillbehör och välling och jag försökte lugna en väldigt ledsen Jesper.
Bytte ganska smidigt på honom, gav välling sen somnade han om..

Tog in honom till oss vid halv 6 tror jag, han var ledsen igen..

Sen somnade vi alla om till ca 7.30 då var det dags igen, mamma jag vill byta blöja, sa han...
Han hade bajsat och så himla sårig i sin lilla rumpa, stackaren..

Så har det hållt på hela dagen.. Inte fått i honom så mycket mat, en del dryck men egentligen inte tillräckligt.

Rumpan är så himla svullen och sårig på honom att han gallskriker när det ska bytas, blir alldeles hysterisk, både testat salva och puder men tycker inte det gör nån nytta :(

Nu är S uppe och försöker se om han vill somna för natten, min stackars lille prins ♥

Jag har under tiden fixat lite med disken i maskinen och förberett lite lördags-mys för mig och min käre sambo.

Blir en stor skål m godis och en skål med sourcreme onion ringar ! Vatten till det !

Var såå sugen på godis, framförallt center !

Så nu sitter jag här i soffan framför kaminen, svinvarmt ca 27 grader, slötittar på melodifestivalen och "väntar" på att Jesper ska somna så vi kan ha lite egentid för varandra.



Allt för ikväll !


Trevlig lördag på er alla !



Kommentarer
Postat av: Marina

Här har vi precis haft maginfluensa. Kan säga att hela soptunnan var full i blöjor efter Daella. Jag fick tillslut ställa in henne i duschen och skölja bort det där istället och sen lufta. Stackars små =( Hoppas det går snabbt över!

2011-02-26 @ 23:08:45
Postat av: Petra

jaa jag hoppas att det snart är slut men han har inte bajsat sen igårkväll så det verkar ju lovande, käka både potatis o kokt korv o välling m blåbärssoppa innan han la sig så de har han fått behålla.. Ja duschen funderar ja på ofta när det är såna saker men han avskyr den och blir hysterisk så d ee synd om honom, jag som hoppasdes att han skulle slippa magsjukan, ändå varit på dagis fram till torsdags :S

2011-02-27 @ 07:41:34
URL: http://pesp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0