Tankar hit och dit..

Eftersom det blir en del ensamtid nu när det är så mycket snö ute som behöver köras bort så hinner jag fundera så mycket.. Iallafall de kvällar då Jeppebus ♥ somnat tidigt.

Ikväll är en sån kväll, hjärtat åkte till jobb vid 17.30 och då låg jag och Jesper i badet =)

Efter badet blev det blöja och pyjamas på sen en flaska välling på det så sov sonen som en stock ! Hade inte sovit någon middag idag heller! Börjar nog växa ur det här med middagsvila :S hmmm...

Jag har suttit här ensam och njutit och filosoferat på livet sedan ca 18 tiden ikväll.. Kollade på Polisskolan på tv och eldade i kaminen, varmt och skönt! Nu tittar jag på Sprängaren på tv4+ och är såå sjukt nyfiken på om det bor en liten flicka eller pojke i min mage =) Jag har mina aningar men inte alls så tydliga känningar som när jag väntade Jesper..

Då kände jag tidigt i grav att det var en pojke jag skulle få, en liten liten pojke som skulle komma alldeles förtidigt och tänk så rätt jag hade, han kom 10 veckor förtidigt och va liten, liten mycket liten.. 1180 gram och ca 40,5 cm lång.. huvudomfång på 28 cm.. han va såå pytte!
Denna gången känner jag inget speciellt, i början kände jag flicka men sen efter UL kände jag pojke och ett tag efter det kände jag både och.. Har mina aningar men dom tänker jag hålla för mig själv ett tag till..
Hade varit superskoj att få den välsignelsen att få ett av varje kön, dvs en flicka nu men huvudsaken är att Babyliten ♥ är frisk och vålmående när h*n kommer ut =)

 

Guud vad jag längtar efter h*n nu, vill att det ska bli April ! Har köpt ny skötväska då den andra är trasig, även köpt en super mjuk/mysig lagom stor filt/snutte i Barbapappa +  2 dressar/set i den färg jag tror kommer passa könet på Babyliten ♥
Nu återstår det bara att se om vi kommer få användning utav kläderna =)



Har en massa måsten som ska fixas innan h*n kommer, bla fixa ny botten till vaggan som hjärtat hade när han va liten baby, även måla den, rymma undan i sovrummet så att det får plats en spjälsäng där samt röjja i det lilla rummet där uppe som ska vara framtida barnrum åt babyn.. Men med foglossningen så får jag ta det så lugnt, har dammsugit nere idag och det känns nu, får försöka ta torka golven imorn om det går.. Sen får jag kanske ha hit min kära mamma så att hon kan hjälpa mig i det lilla rummet =)

Nej nog tjatat för idag !

Ta hand om er ! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0