BVC- hembesök

Förra veckan när lillan var 6 dagar gammal kom BVC på hembesök, pratade lite och vägde henne.
Och idag har vi varit på BVC för viktkontroll =)
Hon har ökat bra, nedan lite skoj att se hur snabbt hon hämtade sig efter förlossningen =)

Födelsevikt 6/5 :      3970 gram
Hemgångsvikt 8/5 :  3815 gram
Vikt 6 dagar 12/5 :   4160 gram
Vikt 13 dagar 19/5 : 4250 gram

Duktig liten sessa till att äta =)

                         

Första klänningen som pappa Sune köpt, här är hon 1 dag gammal.




Kläder vi fått utav farfar & Eva här 13 dagar gammal, ändrat sig en hel del tycker jag =)


Kommentarer
Postat av: Malin. Mamma till Tuva & Timon ♥

kul att läsa om allt =) Kram

2011-05-19 @ 13:31:16
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/
Postat av: Rebbe ♥ 2 Barns mamma

Spännande och läsa hur det gick och helt otroligt att tiden går så fort man vill att den ska stå still lite ibland iaf när man har två barn då det är full rulle från morgon till kväll.

2011-05-20 @ 21:30:54
Postat av: Pernilla

Nja liten vet jag inte om jag tycke den är;P Den är lika stor som nä jag väntade Theo och hand vägde nästan 3900g. Men jag har ju bara precis mage så ser inte så stor ut över lag. Men den har ju blivit lite mindre nu sen den sjönk dratiskt för nån vecka sedan:) Aha okej det förklarar varför förlossningen var så "utdragen".. Andra gången vaginalt ska ju gå fortare och lättare än första! Så det hoppas jag på:)

2011-06-15 @ 14:03:32
URL: http://mammastheo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0