Ägg-pyssel

Igår förmiddag hade vi lite ägg-pyssel.
Jag har alltid undrat vadd et här med ägg-väst är för nåt så vi köpte hem en sån paket och testade på ett par stycken igår, det blev fint och var super enkelt så det blir till att göra på resten imorgon igen =)
Trädde på västen på ägget, la det i en slev sen ner i kokande vatten.. ca 3 sek..
Blev ganska fint =) dock är bilden på sne
Oxå på sne =)
Efter vi fixat med äggen körde vi till Hammenhög, till mina föräldrar, jag fick för mig att jag skulle städa och organisera i "barnbarnens" rum.
OJJJ!! vad leksaker där är, allt sen vi var små.. Kanske bara någon enstaka grej de köpt nytt till barnbarnen.
Men nu blev det ordentligt städat och sorterat, la bilar/fordon i en back under sängen och massa smågubbar/actionmen/gubbar i en back under sängen.
Sen blev det en back med diverse bollar, en back med gosedjur, en back där det finns grejer som Maija får ha att titta på, en back med lite lego ett helt hyllplan fyllt med våra Disney böcker vi fått när vi var små..
så med andra ord har de en hel del att välja ovraka mellan nu när de är där..
Lättare att hitta allt nu =)
Nu blir dte nog lite påsk pyntande i riset =)

Kommentarer
Postat av: Malin- mamma till Tuva & Timon <3

coola ägg =) hihi

2012-04-22 @ 21:23:34
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0