Från tanke till handling . .

I förra inlägget skrev jag att jag skulle försöka börja blogga igen. Men som ni ser blev det inte så. Det är mycket som varit och är uppochner i mitt liv. Jag kämpar med övervikten och i höstas blev jag sk utsatt för massa påhopp som tyvärr satt sina fula spår. . Många säger och menar som så att har du ätit dig till din övervikt så kan du fan gå ner det oxå. Men inte alltid så lätt. . För många är att bli av med övervikt att man måste äta mindre och röra mer på sig. Men i mitt fall äter jag för lite så min kropp sparar allt den får i sig för den tror det är dåliga tider och svält. . Så i mitt fall ska jag äta mer för att överhuvudtaget kroppen ska kunna förbränna. Det är svårt, mycket svårt för mig. Jag blir så mätt så mätt och mår lite illa när jag äter så mycke som är rekommenderat till min vikt och kropp. Kämpar med detta och ändå går jag bara upp och upp och upp. . Tröttsamt i längden, en del har gett mig rådet att be om en gastric bypass och tro mig. Lika många gånger som jag tänkt att en op är mitt sista hopp lika många gånger tror jag att jag ska minsann klara mig igenom detta på egen hand. Träffar en dietist ca 1 gång i månaden, men utan resultat. Hon finns ju i stort sett bara som en stöttande hand medan det är bara jag själv som kan påverka hur det ska gå. På tal om det har jag en tid att passa till dietist nu så får avsluta och göra mig redo. Men jag ska se hur lång tid det ska ta att komma ifrån tanke till handling vad gäller min blogg. Tänkte blogga mer och lägga ner facebook för det är bara skit ändå. . På återseende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0