ömmande sår

Ja i morse när jag vaknade var jag väldigt öm på mitt ena op-sår på magen. Sovit dåligt hade jag också gjort eftersom det gjort lite ont.
 
Men upp och iväg till jobbet som vanligt. . Väl där förstod jag att jag inte skulle kunna ha mina arbetsbyxor på mig så tur i oturen att jag inte hade tagit hem mina mjukisbyxor som jag jobbat i innan när jag var som tjockast.
Dom fick jag ha idag för att inte det skulle göra alldeles för ont. . 
Ju längre dagen gick ju mer ont fick jag. Ringde vc och fick en tid till sköterska. .
Fortsatte jobba. Efter ett tag började smärtan söka sig nedåt blygdbenet, det liksom strålade ner när jag stod satt och gick. .
Jobbade på så jag skulle kunna åka ifrån tidigare för att visa upp mig för sköterskan.
 
Väl där såg såret mycket bättre ut idag än igår. . Men var kommer då den där smärtan ifrån undrade jag. . 
 
Dom pratade två stycken och den ena sa att hon tyckte det var lite idioti att gå tillbaka till ett så pass fysiskt arbete så strax efter två bukoperationer. . 
 
Men Dom kunde inget göra åt smärtan. Bad mig kontakta kirurgen i Ystad som opererat. För att fråga o. De visste något om smärtan. 
Och gissa vad. . Nej just det hon visste inte heller något mer än att de verkade som om det var yttre påfrestning på såret. Att jag stöter emot och står och skaver mot det när jag jobbar. Enligt henne skulle allt vara rätt gjort under operation så verkade konstigt om det var något invändigt. . Och på två veckor skulle det vara läkt såjag skulle kunna arbeta oavsett vilket arbete jag har. Krävande eller ej.
 
 
Men min fråga är nu då varför i hela fridens namn har jag så jävla ont???
 
Blivit värre nu under kvällen. .  Tycker mig se rodnad nu i kanten på plåster. . Jippi!
Ringa vc imorgon igen!!!
 
Och mitt kära arbete måste älska mig. Stannar hemma resten av veckan. . 
Jag måste få rätsida på detta vad det är som gör ont!
Just nu känns det som det är något som svider,bränner, fräter eller äter på mig inifrån. . Ingen skön känsla direkt. . 
X
hoppas jag kan få lite sömn i natt. . 
 
Slänger in en bild på det jag tycker ser ut som rodnad. . 
 
 
Dessutom hade jag ett missat samtal ifrån vc strax efter sex idag och de stänger kl fem har jag för mig. Vad ville dom? Och varför pratade dom inte in på mobilsvar????
 
 
 
Godnatt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0